tisdag 15 mars 2011

Vilken underbar dag!

Började dagen vid halv åtta.
Ringde på hos grannen vid halv tolv tiden för en promenad och en promenad blev det!
Vi skulle gå förbi second hand affären dom har nedanför oss men givetvis var den stängd när vi väl kom dit så vi traskade hem igen, kollade igenom alla våra buskar (min granne är bra på trädgårdsfix).
Sen var det lunch tid för Alma och efter det träffade jag grannen med samtliga barn & en tjej till med två pojkar. Vi gick i gemensam trupp ner och jag fyndade en hel del!
En anslagstavla till lilla M:s skrivbords vägg, 5 kronor.
Två stycken pocketböcker till mig själv, 2 kronor stycket.
Ett super fint lapptäcke till Alma 25 kronor
(som var helt nytt och oanvänt då det görs i deras systuga)
så ni äckelmagade behöver inte oroa er för att jag ska lägga ner lilla pluttan på ett begagnat täcke.
Samt en mycket fin såsskål i rostfritt 10 kronor.

Sen fortsatte fynden ikväll då jag gick in till grannen och köpte deras babysitter till ett riktigt grannpris 65 kronor =)

D är iväg och spelar ikväll och Alma gnäller som sjutton.
Fast nu placerade jag henne under babygymmet och det brukar funka ett par minuter.
Funderar på att natta henne för natten nu men då är risken stor att hon vill kliva upp vid fem imorgon bitti istället för runt sju.
Vi får se hur jag gör helt enkelt.
Själv vill jag rensa upp i hallen och klädkammaren. Ner med all vinterutrustning och upp med vårkläder :)

Kram till er från oss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar