måndag 14 mars 2011

Måndag morgon med en härlig söndag bakom oss!

Igår var det alltså söndag, en mycket bra sådan. Först var Almas mormor&kusin på besök sedan stod bastu invigningen på schemat.
D har nu alltså byggt färdigt våran bastu, och den blev kanon fin!

Ja, jag ska snart börja lägga in lite bilder!

Men hursom, när D tog av Alma kläderna och skulle bära ner henne till källaren så kissade hon ner heeela honom. Först en liten skvätt, en förvarning liksom! Sen kom resten kan man säga, det droppade kiss längs med hela pappa D och rakt ner i en pöl på golvet i bastu-rummet ;)

Men invigningen blev mycket lyckad, Alma stod på golvet där det var som svalast och vi andra satt ganska högt upp!
Sen tog jag & lilla M ett lång bad innehållandes peeling, hårglitter, måla naglarna o ta på parfym.
Ibland lyxar man till vardagen helt enkelt =)
Sen tog vi bilen till Huskvarna & lämnade lilla M.

När vi kom hem hoppade D återigen in i bastun, fast denna gången med Micke.
Jag&Alma la oss på soffan och kollade solsidan och sen skulle vi se Pretty Woman men vi slocknade båda två strax efter nio.

Natten har varit sisådär, Alma har varit vaken minst varannan timma, int ätit bara tjoat. Halv tre vaknade jag av världens glädjetjut, jag tänkte att hon nog var hungrig. Hon tog ett par slurkar och sen vart de bra.
Samma sak hände om och om igen, framåt sex när pappa D skulle till jobbet hade hon bajsat världens lass. Så vi klev upp och när jag efter blöjbyte la ner pluttan igen fick jag världens största leende, så vi myste en stund sen somnade vi båda om lagom till sju tiden.
Halv nio var hon återigen på strålande humör så då klev vi upp!
Man får ta tillvara på alla hennes leenden för den lilla damen är mycket svårflörtad under dagarna!

Snart kommer grannen in på en liten fika, vad resten av dagen har att bjuda på vet jag inte alls.
Någon som har ett förslag?=)
Kram till er från oss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar