onsdag 9 mars 2011

En vacker vårvinter dag i mars.

Inte har vi kommit ut ännu för det.
Nej vi hängde tvätt istället, eller jag hängde tvätten och Alma låg under babygymmet.
Väl nere i tvättstugan hör jag ett riktigt glädjetjut från henne, följt av lite gnäll såklart =)

Alma har varit väldigt gnällig de senaste 6-7 veckorna, och häromdagen bytte vi maten till henne samt började ge lite magdroppar!
Det visade på god effekt, och jag har hoppats innerligt på att det är magdropparnas verkan för maten vi bytte till är svindyr - i längden.
Men som det ser ut var nog den dyra maten mer mild för magen, men nu har jag börjat ge henne sin "gamla" mat igen och om gnället/skriket på kvällarna håller i sig så får det bli den dyra maten till lilla fröken.
Hon kanske blir en sådan finsmakare som sin far blivit på senare tid.
Endast det dyra är gott nog ;)

Efter tvätten tog jag upp Alma i bärselen och satte igång dammsugaren, den gillar hon riktigt mycket. Blir helt knäpptyst!
Kanske beror det på att jag dammsög mycket under graviditeten?
Mjo, jag vill ju gärna tro det iallafall!


Hur som så blev det lite mindre grus i hallen och ingen är mer nöjd än jag för det!

Lilla M kommer alla redan imorgon och det ska bli mycket spännande att få se hennes andra lillasyster som är 7 veckor yngre än Alma.
Och samtidigt se vad lilla M säger om sitt nya rum..
Vi har nämnligen renoverat det med lite ny färg på väggarna och nytt fint ek golv istället för hennes gamla solblekta tapeter och den orangea heltäckningsmattan!

Kram till er från oss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar