torsdag 10 mars 2011

Jag trodde våren var på väg.

Med alla underbara promenader i solskenet som det skulle föra med sig. Men icke, här inne sitter vi och häckar.
Alma slumrade till i babysittern precis och jag har varit duktig-duktig och fört in hennes vikt/längd/huvudomfång i den uppritade kurvan i BVC boken =)
Kul att jämnföra med hennes systers kurva, så man ser hur mycket egentligen en mamma skiljer. Haha.
Nej men ALLA, och då menar jag alla säger att Alma är en kopia av Moa som liten, och jo visst, tittar man på bilder kan man ibland inte se skillnad på vilket barn som är vem.
Jag har aldrig kunnat se likheter och skillnader mellan några och jag kan heller inte se hur lik Alma är sin syster & pappa om jag inte tittar på bilder.
Men en tanke som slår mig är - kommer Alma 7 år se ut som Moa gör idag? Eller hur mycket kan en hel mamma, 50 % genetik skilja?
Det ska bli spännande att se om Alma kommer få någon likhet med mig, men som det ser ut just nu har hennes pappa sjukt starka gener som sagt.

Snön singlar fortfarande ner på backen på min gata i stan.
På tal om min gata i stan, tur man inte bor kvar i staden som gud glömde, där bor uppenbarligen en hel del skumrask folk - banken rånades där igår.
Och lilla jag skattar mig lycklig som inte infann mig just där och just då för hur skulle man reagera i en sådan situation tro?

På tal om lycklig.
Jag är lycklig att jag omger mig med fina människor.
Almas mat var som sagt slut i morse och jag ville inte traska ut i slasket, så jag skrev en liten notis om någon hade lust att hjälpa mig. Och på bara en liten liten stund fick jag en kommentar från finaste Sandra att hon skulle fixa detta.
Och huxflux plingar det på dörren och maten levererades ända fram till dörren =)
Det är en riktig vän det :)

Sitter och funderar på vad det blir till lunch idag.. Egentligen borde jag passa på nu medans Alma sover men ni vet hur det är - man lyckas alltid fastna någon annanstans!

Och i helgen ska vi få prova på det här med minutiös planering.
Jag ska jobba, barnen ska tas hand om och D ska jobba (läs : spela), vilket kommer innebära att vi möts i dörren, den ena på väg in & den andra ut.
Men min planering brukar inte falla så varför skulle den denna gång!?

Kram till er från oss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar