fredag 11 mars 2011

en jobb-fredag!

Vaknade runt klockan halv sex av att Alma gnällde, (D tog första passet vid halv tre eftersom vi båda ska jobba idag)
men varken mat eller tutte funkade. Plockade då upp henne i mina armar o plötsligt så sov hon, efter att ha suttit o myst en liten stund skulle jag lägga ner henne i sin säng igen, som om det funkade? Inte. Men trots de somnade hon om, strax därpå kliver lilla M upp men låg kvar i sängen och filosoferade en stund, KVART I SJU vaknar Alma igen, och lilla M kommer ner. Alma kunde inte för allt sövas om så 07.05 tröttnar morsan och kliver upp med två pigga barn.
Ska nu tilläggas att i skrivande stund ligger Alma bredvid i babysittern och snarkar.


Jag & lilla M funderar på vad vi ska göra idag, tills pappa D kommer hem.
För när han kliver innanför dörren vid tolv så sticker jag till jobbet, och det ska bli såå skoj!=)
Jobb väntas även imorgon ett par timmar, underbart!

Nähä, nu ska jag slänga av mig morgonrocken och ta tag i dagen!
Kram till er från oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar